Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Tuesday 20 May 2014

Penuaan Secara Sihat

Assalamualaikum. .

Semoga semua pembaca blog saya dalam rahmat Allah sentiasa..hari ni nak cerita pasal tua. Semua orang akan tua. Tapi apakah persediaan kita menghadapi hari tua? Bukan sahaja dari segi ibadah, emosi malah fizikal kita sekali pun. Mari kita lihat mak dan ayah kita..tok dan tok wan kita..Alhamdullilah jika masih sihat dan cergas..Muka akan cepat berkedut bila dah masuk fasa 40 an jika kita tak jaga. Ada orang cakap, kenapa nak jaga..nanti tua jugak..sakit jugak..Kita tak nak menyusahkan orang kan? Kita tak nak menyusahkan anak kita kan? Kalau boleh kita nak meninggal (mati) dalam keadaan sihat tanpa menyusahkan orang lain termasuk suami, ibu bapa, adik -beradik dan kawan-kawan. Jadi apa yang kita buat untuk jaga kesihatan dan menjalani sesi penuaan yang sihat? Sekarang banyak makanan proses dan sudah semestinya tidak baik untuk kesihatan apabila makan dengan kerap. Tapi bagaimana nak elak sebab sekarang zaman kecanggihan teknologi makanan, makanan organik pun mahal. Tapi jika kita tak berkira. Insyaallah.. kita dapat menjaga kesihatan melalui makanan yang baik.

Tips untuk Anti Penuaan (Penuaan yang sihat)

1) makan makanan yang seimbang mengikut piramid makanan
2) mengekalkan berat badan yang ideal dan sihat
3) bersenam 3 kali seminggu

Kalau boleh nak muda sentiasa tapi kalau tua pun harap orang tua yg steady je :)

Happy Sharing :)

Untuk cadangan supplemen antipenuaan boleh cuba vit e, vit c dan carotamax.  Tapi kalau tak mau makan banyak-banyak vitamin boleh ambik Vivix. Memang terbaik..pm/whatapp 0125706701

P/s: malam tadi dah hari kelima minum Vivix.. Best giler..

No comments:

Post a Comment