Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Tuesday 6 December 2011

Sambungan 3 Rahsia Saya

Sambungan....Saya perlu check kuning anak saya, kuningnya meningkat menjadi 11...saya tidak buat apa2 melainkan saya menyusu setiap 2 jam..lagipun anak saya paling lama dia tidur 3 jam.pastu dia akan mintk susu..xdak masalah jika saya terlupa nk gerakkan selepas 2 jam. Bila pergi ke klinik utk check.kuningnya sudah turun ke 5.9.Nurse pn ckp x pyh dtg.Alhamdullilah.Semuanya nikmat Allah.kita susukan baby sekerap mungkin.Insyallah kuning akan turun..kurangkan makan apa2 jamu dulu..tapi vitamin yg Dr bg kena mkn. walaupun Allah kurniakannya penyakit jantung..Allah mudahkan dari aspek yang lain..Saya terlupa, kami namakan anak kami Harith Affan..memang kami dah pilih nama tu masa akhir2 pregnancy.Bila dah bersalin, tahu plk ada jantung.bagi kami memang sgt sesuai nama yg telh dipilih. Harith : kuat, berusaha Affan: pendaki. Kerana harith perlu lawan penyakitnya dan perlu kuat dan berusaha untuk sihat mcm kanak2 lain sehingga dapat mendaki ke pncak kejayaan. Saya pulak lebih suka kalau orang memanggil namanya. Supaya secara tak langsung, ia merupakan doa..Hanya itu yg mampu kita buat selain berdoa. Untuk Follow up IJN, permulaannya, kena tiap2 bulan pergi IJN.. Prosedure biasa check n scan. Selain penyakitnya, PDA pada jantungnya belum tutp. Sepatutnya bayi akan terttup PDAnya selepas dia lahir.Tetapi harith tak tutup..memang kami ada juga ambik air penawar...Mungkin disebabkan doa, air penawar, dan saya menyusu harith..PDA dah tertutup pada usia 4 bulan...Kl ikut DR kl PDA tutup, harith akan sesak nafas.Kl itu berlaku, harith perlu buat by pass dkt jntg dia.Tetapi kuasa Allah. walau PDA dah tutup harith tak pernah sesak nafas sampai sekarang. Tapi penyakit jantungnya masih ada sampai sekarang..wlpun xdak menunjukkan tanda-tanda seperti biru atau sesak nafas. Banyak tempat jgk kami ambik air penawar.Walaupun belum nampak kesan.Tapi alhamdullilah dia aktif.Dan Saya percaya, bukan sebab air penawar semata-mata..sebabnya saya menyusu dengan susu badan..saya percaya susu badan adalah ubat.Berat badan harith pn normal. Sebab itu, azam saya semakin kuat untuk menyusu Harith sampai 2 tahun..Walaupn jntgnya x mcm org lain..saya nk harith sihat dan antibodi dia pn kuat bila minum susu ibu...Bila harith 4 bln dia demam n selsema teruk jgk...saya pn pk..saya kena ambik supplement..sebab ibu berkerjaya..mana nk sempat nk betul2 makan makanan yg seimbg..Bila sy mkn suplement, supplemen yg saya makan dapat saya salurkn kepada harith selain blh membuatkn saya bertenaga dan bersemangat dalam menjayakan penyusuan secara penuh di samping berdoa supaya susu saya banyak dan berkat..Saya banyak juga survey2 suplement yg ada di internet..Sampai saya jumpa kawan saya Laila suggestkan Shaklee utk consume. Saya memang biasa makan vitamin shaklee masa belajar dulu. Tapi lama dah berhenti.Ni bila menyusu nak kena makan balik..Bila dah makan set breastfeeding shaklee...Rasa ok..saya pn sihat..anak pn antibodi semakin kuat..kl demam pn..x lama...susu pn pekat..Bila dh lama mkn..kesan lain pn ada..mcm keputihan pn semakin xdak..banyak la jugak faktor-faktor saya nak menyusu badan..yg pertama, ibadat..yang kedua..rasa kepuasan..pegi sek pam lagi utk tinggal dkt pengasuh..yang ketiga..antibodi baby pn kuat tambah2 anak saya ada jantung..yg keempat..dapat menguruskan badan secara semulajadi....yg kelima..ekonomi,,susu sekarang yg mahal..tapi susu ibu, susu yg harga mahal gila pn tak dapat tandingi..bersambung..

No comments:

Post a Comment