Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Tuesday 6 December 2011

sambungan 2 Rahsia Saya

Sambungan.........Nurse meminta saya untuk tidur di hospital supaya dapat menyusu dengan mudah..Nurse akan menggerakkan saya setiap 2 jam bila malam...Nasib baik dorm disediakan di dalam nicu baby...Jadi saya duduk di hospital selama 3 hari untuk menyusu baby.Sampai hari yg keenam, Dr membenarkan anak saya discharge. Dr memang pesan kena pantau n tgk2 selalu...Masa discharge, dr ckp baby ada kuning.kira baru nk mula..balik terus ke klinik kesihatan sg siput..check2 sikit..n ambik darah baby..waktu tu kuning baru 8..Masa hari pertama hingga hari ke3.saya memang dok rmh.sbb nk mengurut..tp memang sy berulang alik ja ke hospital.selain tgk baby, nk kena hantar susu yg dipam menggunakan spectra 3 ku. n baby pn dr tak bg lg direct feeding.hari keempat smpi keenam yg dok di hospital sbb dr dah benarkan direct feeding.Sebenarnya baru 2 kali mengurut..jadi tok bidan nk habiskan mengurut pada malam keenam bila baby dah keluar..Masa mengandung saya memang ada beli buku2 pasal mengandung n bersalin. berdasarkan buku yang saya baca, akikah sunat dilakukan pada hari ketujuh. Sama jugak jugak dengan cukur kepala...Jadi memang saya berniat nak buat akikah pada hari ketujuh n cukur kepala pada hari ketujuh..wlpun baru balik dari hospital hari keenam.Tp memandang keadaan anak. Saya dan suami mewakilkan kepada saudara sebelah suami dari Patani untuk membuat akikah untuk anak kami pada hari ketujuh iaitu 2 ekor kambing untuk anak lelaki.Jadi kami kirim duit jelah..Sbb kami wakilkan buat dkt sana, sbbnya kambing sana murah.dlm RM300 seekor pada waktu tu.Nak hari ketujuh py pasal. Bila kami berada di rumah pada hari keenam, yerlah mak bidan dtg utk mengurut saya utk kali ketiga. Saya ckp  dkt dia saya nk cukur rambut anak esok, hari ketujuh. Dia ckp x blh kalau pusat x luruh lg.Dalam hati waktu tu, x kira,saya nk buat jgk hari ketujuh kl pusat tak luruh lagi.Saya ikut sunnahtullah...Nak dijadikan cerita, pada hari ketujuh esoknya pada pukul 6.30pagi, pusat anak saya luruh.. Alhamdullilah...Allah kabulkan bila kita berniat baik...Tp kl x luruh pusat pn memang nk buat jgk...Allah tahu segala-galanya..saya bersyukur sgt..sbb apa dirancg berjalan dgn mudah dan lancar dengan bantuan Allah. Pada pg hari ketujuh jgk kami bersiap untuk balik ke kg.Sampai di kg..saya meminta suami saja yang cukur kepala baby..xpayah bidan. Lepas tu, rambut tu dibawa ke kedai emas untuk ditimbang utk dinilai dgn perak. Nilai perak tu perlu disedekahkan.Bersambung...

No comments:

Post a Comment