Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Sunday 27 January 2013

Perlunya supplemen Shaklee dalam Penyusuan

Salam, lama pulak saya tak update blog..kali ni saya nak cerita tentang supplemen untuk breasfeeding dari Shaklee.. Seperti mengandung..klinik kesihatan akan bagi vitamin kepada ibu mengandung.. Supaya dapat disalurkan kepada ibu dan bayi.. Tapi bila dah bersalin.. Langsung tak dibekalkan tambah-tambah bagi yang menyusu bayi secara eksklusif.. Sedangkan vitamin- vitamin ini penting. Bila bayi menyusu sudah tentu zat akan disalurkan kepada bayi.. Jika kurang zat pada badan si ibu,disebabkan makan memilih, Banyak benda tak boleh makan, alergic, tak suka sayur yg itu, tak suka sayur yg ini, tak makan buah itu, tak makan buah ini, makan ayam sahaja, ikan tak makan dan macam2 lagi.. Ia biasa. Tekak manusia.. Ada citarasa sendiri..
Jadi, bagaimana nak datang zat yg lengkap..supplemen adalah keperluan jika ibu tak mampu nak makan makanan seimbang dan ikut piramid makanan.. Kalau ikutkan ibu mengandung yg dah ambil makanan seimbang, ikut piramid makanan tak perlu nak ambik vitamin.. Tapi masih dibekalkan vitamin.. Kenapa? Sebab bukan semua vitamin kita boleh dapat dengan kadar yg cukup dari makanan disebabkan kita memilih makanan dan sumber makanan sendiri yg tak menepati vitamin keperluan badan.... Disebabkan faktor inilah saya mengambil vitamin.. Saya tak mampu nak beri keperluan vitamin untuk diri saya dan anak saya disebabkan saya bekerja dan menyusu badan.. Saya bukan nak susu yang banyak..saya nak susu yang pekat dan nutrien yang cukup sebab saya tak mampu nak ambik dari makanan biasa sebab bukan semua makanan saya suka..
Jadi, Shaklee adalah jawapan yang tepat.. Kenapa perlu pilih shaklee sebab saya sentiasa yakin Shaklee selamat, semulajadi dan berkesan tanpa pewarna, pengawet dan perasa..Jadi saya tak takut untuk makan vitamin Shaklee untuk meneruskan penyusuan anak saya..Alhamdullilah.. Anak saya sihat, cergas, tahap imun yg ok, pick up,..Saya suka shaklee sebab ia memberi kebaikkan bukan sebelah pihak..ia memberi kesihatan pada anak saya, memberi kesihatan pada saya sendiri, memberi kesihatan dalaman. Memberi penjagaan dari luaran juga,, jadi saya tak perlu susah2 cari supplemen yang berasingan, cadangan supplemen untuk penyusuan dari Shaklee dah cukup lengkap dan sangat berbaloi..di sini saya sertakan testimoni dari kawan seuniversiti saya Nurfathin yang mengambil set breasfeeding 3M + vit E..

"alhamdulillah sehingga sekarang, anak yang kecil dah 9 bulan, masih menyusu badan walaupun dah mula ambil solid food...bekalan susu masih mencukupi berbeza dengan si abang dulu...maybe sebab masa tu si adik dah ada dalam perut..hehe...perubahan paling ketara lepas amalkan set 3m ni...tentulah penghasilan susu yang banyak dan pekat...jerawat dan parut makin kurang...alhamdulillah...kulit pun dah kurang berminyak...tak yah nak touch up tebal2...hehe..natural beauty gitu...memang set lengkap 3 dalam 1...dan baru2 ni consume plak vit e...sangat berpuas hati...hidup ceria je..terima kasih kak sebab tak jemu2 promo kat saya..insyallah akan terus amalkan shaklee selagi hayat di kandung badan...hehe"

Testi ni dari kawan saya sendiri merangkap customer saya.. Sangat seronok bila orang dapat rasa apa yang kita rasa..tidak hanya overclaim..jika anda berminat anda boleh hubungi saya di 0125706701 atau e mail sitiyana_aiman@yahoo.com

No comments:

Post a Comment