Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Wednesday 25 April 2012

Pergimu semoga ada hikmahnya...

Salam,
Tak tahu nak gambarkan perasaan sekarang..jauh di sudut hati sedih..tp aku tak tahu dari mana kekuatan itu datang..ya..Allah..Allah memberinya untuk anakku, untuk suamiku..Alhamdullilah..Dah 3 bulan lebih aku mengandung..tapi Allah lebih sayangkan dia..kalau dari segi fizikal..aku rasa,aku kuat,,aku tiada alahan yg teruk..cm pd bau masak ja..cukup 3 bulan..aku dh ok pd bau masak n dah boleh masak..tapi aku tak nafikan byk benda yg aku fikir..anak,sekolah n macam2 lagi..aku mungkin stress dari segi emosi..mgkin pd luaran aku nmpk biasa..Sebelum itu,pada 17hb apr..seperti biasa bwk ank pergi follow up IJN..then doc ckp perlu dioperate spt yg mereka rncg..thn lepas dh pergi IJN utk buat Angiogram..tp blm bg tarikh operation. so,follow up kali ni,mereka scan n bg tarikh..mula2 mereka nk buat lepas raya,,so,kami ckp nk dkt dgn tarikh bersalin..so,mereka tetapkan tarikh pd 22hb Julai..nk buat mcm mana..kena operate jgk..wlpun dia aktif n jarang sakit..(amalkan shaklee ms breastfeeding).Tp bila aku dpt tahu aku mengandung,,aku mula campur susu formula..kiranya Harith sempat susu badan penuh 1 tahun 7 bulan ja. Skang dia dh 1 tahun 8 bln nk msk 9 bln dh..hujung minggu baru ni,balik dari sek pkl 6.45 ptg terus pergi Jusco baru dkt Ipoh..Besar gila..dalam hati mau terkeluar kaki ni kl jalan...jalan2 dlm sejam jgk dlm jusco..letih btl kaki...then,baru pergi makan..waktu tu,nikmatnya mkn sbb keletihan..blk ke hotel..nape ke hotel?..paklong dpt free bilik hotel dkt tower regency Ipoh,so,,,kami tumpang sekaki tido sana..wlpun rmh dgn Ipoh setengah jam ja...Esoknya,,dlm pukul 8 keluar darah..dh takut..mcm mana ni..tp bincg dgn suami..tgk dulu..darah still keluar wl pun sikit..sampai mlm..dh berhenti keluar..mlm tu kami tido di rumah..esoknya alhamdullilah darah dh berhenti..seronok sekejap..aku sek ptg..pg2 tu ada la buat kerja..vakum,mengemop sblm p sekolah..sepatutnya aku dh xblh mengemop n buat apa2 kerja bila dh bleeding..aku pn aku terpk..then siap p sek...kt sek pkl 2 lbh keluar darah blk..aku dh takut..terus tepon suami..then mintk permission pk petang..then,suami ambil kt sek..terus pergi klinik (pakar perbidanan)..doc ni mmg aku bersalin ank pertama..pastu scan..pastu doc tgk kantung kosong..then doc ty,tak pernah scan ke sblm ni..aku ckp pernah..tp ada bendanya..cm doc dkt klinik kesihatan ckp kecik lg..biasalah klinik kesihatan..scan dia mcm mana..waktu tu dlm 10 minggu kl xsilap..so,doc ckp kena cuci..yg peliknya mcm mana blh tak dak..sbb mmg keluar darah,tp darah cair.tak dak darah ketul..lgpun kandungan dh 3 bln lebih,,mesti dh besar..so,mesti ada sisa jika gugur sekalipun..then bila dgr kena cuci..sedihnya tak tahu nk ckp..so,kena keluarlah dari bilik doc lps check up.tp waktu tu tgh sedih.aku pn mintk izin doc utk duduk dlm bilik doc skjp..sbb aku malu org tgk aku nangis..nanti kecoh plk ty kenapa.then doc suruh aku duduk bilik sebelah. sambil tu doc ada pesan,jgn sedih,pasti ada hikmah..Tuhan dah tetap..doc pn ckp,mgkin Allah nak aku beri perhatian kpd ank aku yg bakal dioperate..n lepas ni blh cuba lg..aku pn rasa sedikit tenang bila doc ckp macam tu..doc refer ke Hospital Ipoh.Buat surat.Tp cuci tu buat esok pg..Esoknya, aku n suami pergi ke Hospital Ipoh..ada 3 org ja yg senasib aku..tp punya la lama nak jumpa doc.Bila tiba giliran aku,scan..doc pn ckp mmg kosong..so,dia ckp dia akn cuci pkl 4 ptg,,so kena masuk wad dulu..ms kami tggu giliran yg punyalah lama tadi..nasib baik aku n suami cilok p makan kl tak mmg kebuluran lah..mana taknya..masuk ja wad..doc suruh puasa..tapi Alhamdullilah..Allah memudahkan segala urusanku dalam segala hal..kl nak ikut..dkt wad tu,patient dkt sebelah aku kiri n kanan..dah berhari dok hospital tp masih dok check n xbuat apa2 lg..Aku mmg bersyukur kerana Allah mudahkan urusan aku..aku kena ambik darah n masuk jarum dkt tgn pun sekali ja..mcm patient sblh aku,sampai sakit tgn dia n bengkak...Mgkin Allah bg aku byk ujian..tapi Allah mudahkan dalam kes ni..kebanyakkan patient kt situ ckp rasa sakit bila keguguran.tapi aku tak rasa sakit..bkn la sakit yg teruk..tp ada rasa la...tp aku tak rasa apa2..masa kena cucuk jarum rasa la sakit..sampai pukul 5 lbh aku pn dibawa ke bilik operation..masa mereka nak ubah aku ke katil sorong.mmg ada gelak2..aku tak tahu apa perasaan aku pd waktu tu..aku nak sembunyikan perasaan ke,,aku pn tak tahu..mereka buat lawak..aku gelak ja la..nurse ckp..selalunya pergi bilik operation,,selalunya org nangis..ni gelak..agaknya nurse tu ckp, dia ni tak dak perasaan ke..then,,,aku pun dibawa pergi ke bilik pembedahan...sebenarnya dlm hati ni cuak..masuk ja dlm bilik pembedahan aku tanya sister..sakit x,,dia ckp x sakit..dlm hati yer ker..then doc check up dulu..ms dkt bilik bedah..semua wayar2 lekat dkt badan..ada dua lampu besar..gerun jgk..tp gelak2 jgk..doc plk ty kenapa gelak..yerlah..nurse tu ty mcm2 soalan..kdg mcm tak logik..sampai dh tekup oksigen dkt mulut n hidung pn aku msh blh ty soalan,"mcm mana nk bernafas,guna hidung atau mulut"..doc pn jawab mcm biasa kita bernafas..ms dkt wad lg..aku sentiasa selawat n baca lailahaillaantasubhanakainnikuntuminazzolimin..sampai dlm dewan bedah...sampai aku tak tahu bila aku dh lali n tido n sedar..sblm tu nurse suruh aku mengucap,baca bismillah n selawat..mungkin..mana tahu aku meninggal..dan aku tersedar n mcm lali2 lagi..n dh disiap dibedah..tgk keliling..mana doc2 td..kata nk ty aku soalan lepas bedah...samaada aku sedar atau tidak..alhamdullilah,,aku tak rasa kesakitan selepas dibedah.keluar dari dewan bedah aku mencari jgk dgn mata..mana suamiku..then suami ku dtg mengiringku..aku rasa tenang.then, nurse2 hantar aku ke wad..kali ni wad kelas 1..sbb guna GL.aku risau jugak,akan rasa sakit.lepas cuci..Alhamdullilah aku tak rasa sakit..jam pun dah menunjukkan 7.25 pm.Pukul 10 malam aku minum energizing soy protien + mealshake..alhamdullilah aku dpt recover blk tenaga n aku rasa semakin sihat.Aku tak jumpa anak sulung aku..takut plk dia xmau blk rmh..tak palah mintk suami kirim mms ja dari rmh...1st time anak aku tido tanpa aku..dia pun menyusu badan lg..abah dia ckp,ibu dkt hospital.ibu sakit..harith mcm faham..suami aku ckp dia tak mintk pn susu badan..aku mmg suruh ckp berulang kali dkt harith spy dia dpt semat dlm otaknya..dkt hospital,,setiap kali aku tido sejam aku terjaga..mana taknya malam2 dok nyusu Harith..mana pernah tido direct sampai pagi sejak bersalin...Aku mmg bersyukur Allah memberi aku kekuatan, memudahkan segala urusankku n keluargaku..Yerlah byk lg urusan aku selepas ini..harith perlu operate..n harap semua selamat..Esok pgnya..aku mmg tak sabar nk jumpa harith..Sebelum tu, pukul 7.30 pagi aku ambik energizing soy protien +mealshake..utk tenaga,bina sel,baiki sel,luka dalaman..sementara tggu nasi +ikan bilis dari suamiku..Tima kasih suamiku..Then pukul 9.30 pg harith sampai dgn suami aku..seronoknya tak terkata..Harith pn dok ats riba aku..tapi dia tak mintk susu dari aku..dia tgk aku sambil terssenyum..then dia tgk tgn aku,ada jarum..n dia ckp sakit..dlm sejam baru dia mintk susu dari aku sbb dia nangis..menyusu pn sambil tido atas katil..then nurse dtg..nurse nampak mcm harith tindih sikit atas perut aku..Dia pn ckp"hei,,jgn dok atas perut,sakit nanti"..Tapi aku tak rasa apa2 kesakitan...jadi aku ubah sikit harith..takut jgk nurse ckp mcm tu,wl aku x sakit..nak buat mcm mana..Harith kan masih menyusu..kemudian doc pn dtg..tgk keadaan aku,,sihat..then,pukul 12 dah blh keluar hospital..seronoknya blh keluar hospital...skang dah dkt rmh..tapi still hantar harith p pengasuh..nanti kena kejar harith 1 rumah plk..sbb aku perlukan rehat yg cukup..utk recover blk.wlpun aku rasa aku sihat ja..aku berharap ada mentari yg masih bersinar nanti..aku juga berharap semuanya akan berjalan lancar n selamat...Amin..


No comments:

Post a Comment