Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Sunday 3 June 2012

Persiapan untuk berpuasa dengan shaklee

Assalamualaikum..

Apa khabar semua?sy baru shj balik dr terengganu..melawat adik ipar bersalin sambil jalan2 di terengganu n kelantan..sambil tenang2 minda..alhamdullilah, sambil berjalan pun masih bawa bekal vitamin shaklee spy kekal sihat n bertenaga..blk dari jalan2 terus blk kg..terjumpa sepupu..n ty soalan pakai apa muka..tgk licin..terkejut jgk saya..sbb saya bukan jenis pakai pelbagai krim kecantikan..terus saya jwb..makanlah shaklee..yerlah itulh yg saya amalkan sehingga sekarang..skang pun dah masuk bulan Rejab..lebih kurang dua bulan kita nak berpuasa..macam saya ada lagi beberapa hari nak ganti puasa...bagi ibu2 yg menyusu yg berpantang dlm bulan puasa sudah tentu perlu menggantikan puasa. ada yg sebulan kena ganti puasa..ada yg setengah bulan..mcm saya dua tahun lepas, berpantang dlm bulan puasa..kena ganti sebulan berpuasa..bila menyusu mesti kita susah hati..yerlah takut susu tak cukup..boleh ke berpuasa dgn masih bertenaga..dgn susu yg masih mencukupi utk si kecil...jadi shaklee amat membantu..itu bab ganti..tapi bagaimana kita nk berpuasa ramadhan nanti jika kita x sediakan bekal, spy kita kekal sihat, bertenaga n mampu menyusu seperti biasa..apa yg saya ambik ialah set 3M + performance drink...sebab saya masih menyusu sampai sekarang..anak saya dah 1 tahun 10 bulan...ni nak ganti puasa utk tahun lepas yg masih belum habis..ada lg la beberapa hari...bila berpuasa sudah tentu kita akan kehilangan air ditambah jika ibu itu menyusu..perlukan air yg cukup supaya si kecil masih mendapat yg sepatutnya sama seperti kita tidak berpuasa..Jadi bila berpuasa saya akan tambah performance drink..mmg bila sy tambah performance drink,wl sy berpuasa, saya masih bertenaga n susu saya masih cukup untuk si manja..kerana performance drink mencegah badan kita dihidrat atau kekeringan air..Performance drink membantu kita kekal bertenaga n ceria sepanjang hari....kenapa ceria..yerlah kita masih mampu menyusu ank seperti biasa..wlpun susu ada sedikit menyusut..sbb kita berpuasa. tp yg penting susu tetap cukup n kita tidak merasa kekeringan..bila susu cukup, kita akan menjadi ceria..

Kenapa perlu Performance Drink? Ini fakta tentang Performance Drink Shaklee :
  • Minuman elektrolit yang mengawal keseimbangan bendalir badan agar tidak kekeringan atau mencegah dehidrasi.
  • Mengandungi formula 3 jenis karbohidrat iaitu matodextrin, fructose & glucose yang penting untuk tenaga dan stamina.
  • Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta dan berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.

Performance drink bukan sahaja disarankan untuk ibu menyusu tapi ia sesuai untuk: 


§ Ahli Sukan   
§ Ibu yang menyusu, mengandung dan sedang berpuasa(insyaAllah mencegah dehydrate,sejukkan badan dan secara taklangsung susu tak akan merudum) <-- ..testimoni mommy lyna:" Setakat ni, alhamdulillah. Semalam kami semua tak terbangun sahur, sedar2 dah dekat Subuh, saya cuma sempat ambil 2 gelas Performance Drink ni, dan alhamdulillah sampai ke petang susu masih banyak bila dipicit anak2.Saya pernah berpuasa (puasa ganti) tanpa mengambil minuman ni, menjelang petang, susu dah mula ‘kering’ dan anak2 start mengamuk.  

§ Penghidap kencing manis  

§ Jemaah Haji dan Umrah <---..testimoni: saya pergi umrah haritu..satu canister abih...alhamdulillah bertenaga tak mudah mengantuk..bestt..dan ini testimoni ibu kak N.. " Emak ibu sendiri pada mulanya tidak percaya dengan performance drink bagus untuk mereka yang ke umrah. Ibu belikan sebagai tanda hadiah sebelum emak bertolak ke umrah selama 14 hari perjalanan.Bila pulang dari umrah emak ibu seronok bercerita bagaimana sedapnya performance drinkitu serta memang benar tidak rasa keletihan walau panas terik tetapi jemaah lain mengeluh keletihan.Seronoknya ibu dengar testimoni dari emak ibu
§ Mereka yang bekerja di tengah panas-.: tetimoni dari Pn laila..-dulu kalau kat miri..gi site,gi offshore..minum ni..mmg kurang rasa haus....kalo tak.keringg
§ Orang dewasa/kanak2 yang demam - testimoni Lini yang sakit kepala/demam - "baguslah kak performance ni..saya minum..tidur..bangun tidur..hilang sakit kepala.rasa segar.
§ Mereka yang sudah berusia/lemah - testimoni pn NurFiza--- Selama ini abah saya jarang berpeluh, maklumlah abah jarang bersenam. Semenjak saya membelikan Performance Drink untuknya, beliau sangat sukakannya. Katanya abah sekarang selalu berpeluh walau berjalan dalam jarak yang dekat. Setiap hari beliau minta emak sediakan segelas performance drink untuknya. Alhamdulillah.

8.§ Mereka yang letih setelah seharian bekerja -bagus untuk sesiapa sahaja...

pendek kata ... Shaklee Performance® gives you the carbohydrate energy that your body needs for endurance, as well as fluids and a unique balance of electrolytes to help prevent dehydration.

Jika berminat, anda boleh pm saya di fb atau call/sms 0125706701 atau e mail sitiyana_aiman@yahoo.com..Anda akan dapat free consultation sebelum n selepas pembelian.


credit to everybodylovescery.blogspot.com

No comments:

Post a Comment