Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Saturday 19 May 2012

Penawar Keguguran Rambut

Assalamualaikum dan selamat pagi..
Hari ni saya nak share tentang keguguran rambut..Yer lah,siapa yang nak botak sebelum waktu..saya sendiri mengalami keguguran rambut sejak zaman remaja lagi..Bila dah bersalin,lagilah menjadi keguguran rambut ni...Hormon plk akan berubah selepas bersalin. jadi memang rambut akan lebih banyak gugur dari sebelumnya.Biasanya rambut akan lebih banyak gugur ketika kita menyikat atau bersyampu rambut. Betul x?Selepas bersalin, saya mengamalkan supplemen shaklee sehingga sekarang. Apa yang saya dapati rambut saya dah kurang gugur..kalau dulu,jumpa sahaja rambut dkt lantai n dkt bilik air..mesti rambut saya..skang belum tentu ye..bukanlah x gugur langsung..tapi dalam 50% dah kurang keguguran rambut...saya mengamalkan shaklee sebenarnya bermula semasa breastfeeding lg. Tapi kebaikkannya sehingga every part of our body termasuk masalah keguguran rambut...bestkan dapat makan supplemen sehingga kesannya dari hujung rambut sampai hujung kaki..Untuk mendapatkan rambut yang kuat dan sihat sudah tentu kita perlu makan makanan yang seimbang dan sihat seperti makan makanan yang kaya dengan protien dan zat besi serta vitamin yang diperlukan oleh tubuh...Tapi jika xmampu makan makanan yg seimbang, boleh juga menggantikan dengan supplemen semulajadi seperti Shaklee..seperti yang saya amalkan sekarang..Sebelum saya cerita lebih lanjut tentang supplemen untuk keguguran rambut. meh kita tgk dulu makanan yang dapat mencegah keguguran rambut (ni saya petik dari majalah PA&MA).

Makanan Mencegah Keguguran Rambut

Telur Dan Daging Ayam
Sebahagian besar rambut berasal daripada protein. Jadi, memakan ayam, telur, keju rendah lemak, almond dan yogurt semulajadi boleh menggalakkan pertumbuhan dan mencegah kerosakan atau keguguran rambut.

Gandum
Makan gandum secara teratur bukan sahaja boleh meningkatkan tenaga tetapi boleh mempertahankan warna dan mencegah rambut gugur. Buah kering dan kekacang Buah kering dan kekacang mengandungi zat besi, sulfur dan biotin. Mineral tersebut menjadi sumber vitamin E yang boleh meningkatkan peredaran darah pada kulit kepala dan inositol yang boleh mempertahankan kesihatan akar rambut sehingga mencegah keguguran.

Tauge
Sayuran ini mengandungi gizi yang penting untuk memelihara kesihatan rambut yang dikenali sebagai silika. Silika digunakan oleh tubuh untuk menyerap vitamin dan mineral serta membentuk sel-sel baharu yang membuatkan rambut kuat dan sihat.

Sayuran Hijau
Bayam dan brokoli memiliki kandungan vitamin A dan C. Vitamin ini diperlukan untuk menghasilkan sebum yang berfungsi sebagai pelembut semulajadi untuk melembap dan menguatkan akar rambut.

Buah-buahan Segar
Tembikai, pisang, epal, oren dan buah-buahan lain dapat memberikan tubuh kuantiti khasiat penting yang baik bagi mengurangkan keguguran rambut.

Makanan Laut
Kandungan zink pada makanan laut seperti kerang, udang dan tiram membantu mencegah rambut gugur dan menguatkan akar rambut. Ia turut membantu sel-sel tubuh menjaga hormon dalam penyerapan vitamin lebih baik untuk pertumbuhan rambut.

Salmon
Merupakan sumber protein, asid lemak penting omega-3, vitamin B12 dan zat besi yang diperlukan untuk memelihara kesihatan kepala, mengurangkan kekeringan pada rambut serta kulit kepala.

Kunyit dan jintan merupakan makanan rambut yang baik bagi merangsang pertumbuhan rambut lebih sihat.

Air Masak
Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air sehari kerana dapat membantu memberikan nutrisi yang diperlukan sehingga rambut tumbuh kuat dan sihat.





Seperti saya ckp tadi,saya tidak mampu untuk mengambil makanan yg seimbg as routine..jadi saya sangat perlu mngambil supplemen untuk mengatasi masalah keguguran rambut saya selain shampoo..Antara supplemen yang perlu untuk keguguran rambut ialah Energizing soy protien (ESP), Vitalea with iron (multivitamin), B Complex dan Zink.

Apa fungsi setiap vitamin ini?

Energizing Soy Protien (ESP)
Sebahagian besar rambut terdiri daripada protien...jadi kita memerlukan esp untuk pertumbuhan rambut yang sihat,bina sel n baiki sel,kulit (kulit kepala akan menjadi sihat).

Vitalea with Iron
Sebagai insuran bagi menampung kepada apa2 makanan yang kurang dalam diet, membantu pengambilan makanan di dalam badan kita supaya lebih berfungsi,membantu kesihatan secara am, sebagai nutrien kapada sel2..

B complex
Vitamin B Complex amat membantu dalam masalah rambut gugur..B Complex yang diperlukan oleh badan ada 8 jenis.. dan 5 daripadanya adalah untuk rambut:

-Vitamin B3 (Niasin)- Ia berguna untuk memperbaiki aliran darah pada kulit kepala.
-Vitamin B5 (Pantotenik)- Jika tidak mahu rambut beruban inilah nutrisinya selain untuk mengatasi rambut gugur
-Vitamin B6 (Piridoksin)- Untuk mengelak rambut dari gugur dan penghasilkan melanin untuk elak rambut dari beruban
-Vitamin B12(Sianokobalamin)- Mengatasi masalah rambut gugur.
-Biotin - Biotin digunakan untuk menghasilkan keratin dan mengatasi
masalah keguguran rambut. Ia juga berfungsi mengawal rambut beruban
*Sumber: Majalah Rapi 1 Oktober 2010

Vitamin B complex Shaklee mempunyai 8 jenis vitamin B yg diperlukan oleh badan termasuk biotin, yang mana tidak dimasukkkan dalam kebanyakkan  vitamin b complex jenama lain. Ini disebabkan biotin adalah sumber vit b yg mahal..

Zink
untuk menggalakkan pertumbuhan rambut serta menguatkan lagi kutikel rambut

Testimoni kawan saya sendiri yang mengambil Vitalea,ESP, B Complex, Vit C dan Zink (utk mslh keguguran rambut)..Setalah 2 minggu dia mkn zink..Apa yg dia dapat dia dh xgatal lg kulit kepala kerana sblm ni dia selalu menggaru sbb kelumumur..dan rambutnya gugur sangat byk..malah setelah 2 minggu keguguran rambut beliau dah berkurang..kl dulu,sisir ja rambut guna tangan..penuh satu tangan rambut..sekarang  dh 50% berkurang, kelemumur pn dh kurang..Alhamdullilah..saya tumpang gembira utk beliau..Bagaimana dengan anda?Saya sendiri dah mengalami perubahan tentang keguguran rambut saya..Jika berminat>>boleh hubungi..

sms/call 0125706701
email sitiyana_aiman@yahoo.com
atau pm fb

Untuk order supplemen untuk keguguran rambut secara secure online boleh klik di sini>>>>
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d7c3f8dee9f1ce4c631160e82f1ec938

(Untuk order secara secure online pembayaran melalui debit card atau card credit sahaja)
Jika tiada debit card atau kad kredit boleh terus hubungi saya di 0125706701 untuk order secara manual 
atau bank transfer atau cash on delivery

1 comment: