Shaklee Independent Distributor

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Saya merupakan pengedar Shaklee yang sah..Boleh dapatkan product Shaklee daripada saya dengan konsultation percuma sebelum dan selepas pembelian..saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Saya juga membuat penghantaran ke Brunei, Indonesia dan Singapura..

Saturday 12 May 2012

Pengalaman menggunakan set pantang shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Anda semua sihat?saya alhamdullilah sihat..dan masih menggunakan set pantang shaklee sebab keguguran..skang dah masuk 3 minggu saya makan set pantang shaklee..Alhamdullilah,saya amat puas  hati..saya mmg x ambil jamu ..hanya mkn set ni shj..hari pertama lepas cuci rahim..dua jam slps itu,saya terus ambik energizing soy protien (esp) + mealshake..mmg sy rasa bertenaga n x letih..vitamin tertinggal dlm kereta seperti vitalea,b complex, vit c n zink.tp xpe, seb baik ada esp n mealshake..mmg sudah mencukupi utk hari pertama n memberi kesan. Macam esp adalah energy booster,bina sel n baiki sel, rawat luka dalaman dan byk lg..Manakala mealshake ada protien n multivitamin. Saya sgt bersyukur kerana saya xmerasa kesakitan semasa gugur n selepas cuci...sy sgt bersyukur..sbb di dalam hati kl blh sy xmahu rasa kesakitan itu..Alhamdullilah Allah perkenankan doa saya di samping mmg saya mkn supplemen shaklee bermula masa saya breasfeeding ank pertama, ms pregnant ank kedua n seterusnya sekarang ms pantg keguguran ank yg kedua. Saya mengambil supplemen shaklee di ats kesedaran saya sbb sy perlu ambil supplemen yg memberi kesan yg baik,selamat dan tidak memudaratkan dan yg paling penting semulajadi.sbb sy ambik supplemen shaklee pn bermula semasa sy breastfeeding..dan matlamat sy,supplemen mestilah memberi kesan yg baik bkn shj kepada saya..tp kepada ank saya jgk..tambahan set berpantang kebanyakkan di pasaran sekarang,lebih mementingkan kesihatan ibu semata-mata..Tapi shaklee tidak..ia mementingkan kesihatan ibu, malah ia disalurkan kepada ank melalui susu ibu..anak pn sihat.ibu sihat n bertenaga,luka cepat sembuh,susu pn lancar n byk,,ank pn sihat.mmg win win situation..malah wlpun ibu yg menyusu nak kuruskan badan pn blh tanpa menjejaskan production susu dan tak memberi effect kepada anak..itulah shaklee..memberi kesihatan secara menyeluruh...Berbalik kepada set pantang shaklee,balik saja rumah,sy ambil vitalea,b complex,,vit c n zink sblm tido..selain tu mmg sy energizing soy n ostematrix(kalsium).Kenapa saya ambik set pantang shaklee?sebabnya..

Sumber

(Vitalea)Multivitamin lengkap dengan formula zat besi
Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam. Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakala tidak dapat diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.

Vitamin b complex
Membantu menstabilkan hormon maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak/keguguran. Selain itu vitamin B complex juga sangat perlu untuk meningkatkan sistem pertahanan badan.

Vitamin C
Semua orang tahu kebaikan vitamin C. Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Tanpa cukup vitamin C, kulit mudah luka. sensitif dan gusi mudah berdarah adalah tanda umum yang paling mudah kita ketahui.

Zinc
Ianya banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. Namun lebih mudah saya amalkan tablet. Ia membantu mempercepatkan proses baik luka. Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.

ESP
Ada sesetengah orang memang tak amik endah tentang keperluan protien dengan mengandaikan sudah memadai makan ikan , daging , telur serta minum air soya yang dibuat sendiri. Namun berapa ramai yang tahu dan ingin ambil tahu bahawa protin hanya bertahan pada suhu yang tidak lebih 36*c. So bila kita goreng dan masak susah tentu suhu melebihi 36*c. Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protien itu tadi. sebab itu protien yang kita dapat dari makanan yang di masak adalah bersifat ala kadar dan atas dasar janji ada dalam menu. Ramai yang tidak tahu, pengambilan protien yang mencukupi dengan aisd amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susuibu dengan kadar lebih cepat provided sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara apabila anak yang menyusu mudah kenyang walaupun ini dinafikan oleh mereka yang tidak pro vitamin. Selama 1 tahun tahun saya mengamalkan ESP Shaklee, saya sangat berpuashati. Walaupun ada suara sumbang yang mengatakan kononnya pengambilan protien boleh menyebabkan gout, untuk pengetahuan kalian, ada customer dari warga emas yang mempunyai gout mengamalkan pengambilan ESP dalam proses penyembuhan beliau. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil.


Sekarang,sudah menjangkau 3 minggu sy menggambil sel berpantang shaklee..sy mmg sgt berpuas hati sbb sy rasa sihat,bertenaga,xsakit kepala n lain2 kesakitan..Alhamdullilah..anda bagaimana?pilihan di tangan anda..Jika berminat boleh hubungi saya di

Mail: sitiyana_aiman@yahoo.com
Sms/call : 0125706701 (Liyana)
PM FB:Siti Liyana Mohamad Yusuff
Page: https://www.facebook.com/liyanasonestop

No comments:

Post a Comment